Dönüşün Eylülde Olsun bütün kitapçılarda...

Kayserimizin yetiştirdiği değerli şair ve yazar, aynı zamanda ilk radyocularımızdan Mehmet Gençsoy’un “Dönüşün Eylülde Olsun” isimli kitabı Türkiye’deki bütün kitapılarda raflardaki yerini aldı. TÜYAP Fuarına bu eserini imzalamak üzere katılan genç yazarımızın kitabı, Sokak Kitapları Yayınlarından çıktı.
124 sayfalık kitabın içeriği de oldukça yeni… İlk defa bir kitapta denemeleri ile şiirlerini bir araya getiren Gençsoy, uzun zamandır kendisini takip eden okuyucuları ile dinleyicilerinin isteklerini bir araya getirdiğini düşünüyor.
İşte kitaba adını veren “Dönüşün Eylülde Olsun” isimli yazı:
DÖNÜŞÜN EYLÜLDE OLSUN
Sen yoksun ki…
Gece gülüşlüm…
Seni düşündüm, yine sen yoksun
Kim bilir, şimdi nerdesin?
Gerçekten var mısın, belki de sen hayalsin ama yine de…
Bir görünüyor, bir kayboluyorsun. Seni ancak düşlerimde yoğunlaştırıyor ve buluyorum. Hani bulutlara çiçek takacaktık? Hani bulutlar çiçek açacaktı, nerdesin?
Bulutlara çiçek açtırmak, yıldızları gökyüzünden koparmak ya da gökyüzünü başka renge boyamak nasıl imkansızsa sana ulaşmak işte öyle imkansız. Ne zaman tüm bunlar gerçekleşirse işte sen de o zaman gerçek olursun.
Ama hiç üzülmüyorum, çünkü sen gözlerimin takıldığı yerde, uzaklarda düşündüğüm yerdesin; şimdi bana bulutlardan çiçekler koparıp atıyorsun. Kır çiçekleri, güller, karanfiller, menekşeler, o da ne? Hava birden bire bozuyor, yağmur ve rüzgarla birlikte büyük bir kasırga kopuyor. Sanki mevsim değişiyor birden bire…
Bulutlarım artık çiçeksiz, yapraklar döküyor yerlere derin bir sessizlik. Her şey yerini sonbahara bırakıyor. Acaba erken mi geldi sonbahar? Yine üzülmüyorum. Sonbaharla birlikte aniden çıkıp geleceğini düşünüyorum. Gece gülüşlüm seviniyorum.
Dönüşün eylülde olsun, bir eylül akşamında.

Yorumlar