Çizebilseydim, Tayfun Talipoğlu

Çizebilseydim, 
Bahar olacaktı yüzün... 
Yazabilsem, 
En uzunu şiirlerin... 
Olmadı, beceremedim... 
Adını duvarlara yazacak çağım da 
Çoktan geçti benim. 
Yasak sevdamın 
Gözaltı tarafı... 
Çaresiz, 
Seni yüreğimde erittim. 

Ama yine de HOŞGELDİN ESKİYEN YÜZÜMÜN YENİ GÜLÜMSEYİŞİ 
Hoşgeldin... 

'Ağır ağır çıkılan bir merdiven' yok... 
Eskittiğin yıllardan değil, 
Sızlayınca yüreğin, anlıyorsun: yine gecikmişsin... 
Sen, yeni yeni öğreniyorsun sevmeyi, 
Bense çoktan düşürmüşüm aklıma ölümü... 
Gönlün bedene baş kaldırdığı yerdeyim... 
Ama yine de hoş geldin 
eskiyen yüzümün yeni gülümseyişi, hoş geldin 


Ben bir bu dağları eskitemedim, 
Bir de sana düşmüş yüreğimi... 
Gittiğim yolları hiç hesaba katma! 
Düşünü görmediğim uykular zaten haram 
Gökyüzünü boyayacak zaman da kalmadı... 
Haydi sar kollarını... 
'Ayrılık' diyeceğim, 
Dilim varmıyor... 
Daha yeni söylemiştim; 
Hoş geldin eskiyen yüzümün yeni gülümseyişi, hoş geldin. 


saatin zembereyi bosaldi 
ve ben hala usumekteyim sensizlikten 
duslerimi hic terketmedin 
Hoş geldin eskiyen yüzümün yeni gülümseyişi 


Deniz tuzunu saklıyor 
çizdiğim beyazlarda 
Karlar çürüdü 
suyumuz ekşi, 
gönlümüz kırık. 
Sevip de kaçanların hiç biri, yüzyıllardır yakalanamadı. 
firarinin umudu tükenmiyor, 
yaşamadan bitmiyor kör olası... 
ama yine de hoş geldin eskiyen yüzümün yeni gülümseyişi 
hoş geldin 


bu hikayenin gecesini uzun yazdim 
bir tek elin yanacak elimde 
sicak tut sondurmesin 
kapa gozlerini 
sabahi geciktirelim 


yorgun oldugu kadar da suskundu yuregim 
senden evvelini anilara yukledim 
sevdaya dair ne varsa duydugum 
yetersiz simdi 
hoş geldin, hoş geldin eskiyen yüzümün yeni gülümseyişi 


Bir tarafımızı Eylül'de budamışlardı 
Kalanı, sevdana kurban... 
İçtiğim içkiye seni düşürdüm, 
Bu akşam gözlerini 
Küllükte söndürdüm. 
Hoş geldin eskiyen yüzümün yeni gülümseyişi, hoş geldin 


Korkunun bittiği yere yazdım adını, 
Dağların en kuytu yerine... 
Sonsuzluk değildi beklediğimiz, 
Bir parça 'mutluluk' diye diretmiştik. 
Çok mu geldi bilmem ki 
Tanrının gözüne 
Ama yine de hoş geldin eskiyen yüzümün yeni gülümseyişi 


Eskidi saatler, 
Zamanı geldi, 
Yeniden düşmeliyim yollara... 
Geceler sırtımda 
Cebimde sevdalarım 
Yardan öte söyleyecek sözüm vardı benim. 
Düşlere saklamalı şimdi yari, uyanmamacasına! 
Yükselmeli ateşim 
Kanamalı sıkmaktan avuç içlerim 
Terleyip atmalıyım içimden seni 
Kimseler bilmemişti, görmemişti gelişini, 
Benden gidişindeki gibi... 
Ama yine de hoş geldin. 
Eskiyen yüzümün yeni gülümseyişi, hoş geldin... 



hos geldin eskiyen yuzumun yeni gulumseyisi 

Tayfun Talipoğlu

Yorumlar