Şeyhmus ÇİÇEK: “Kayseri’de valiliğin, belediyelerin ve herkesin katılacağı bir şiir etkinliği düzenlenmesini istiyorum.”

OKUYUCULARIMIZ İÇİN KENDİNİZİ BİZE TANITIRMISINIZ?
Şeyhmus Çiçek:
01.01.1965 tarihinde Diyarbakır’ın Bismil ilçesinin Topraklı köyünde doğdum. İlkokulu köyümde okudum, gençlik yıllarım Ankara’da geçti. Askerliğimi yaptıktan sonra 1987 Yılında Kayseri’ye yerleştim ve yaklaşık 24 senedir Kayseri’de yaşıyorum.
KÜLTÜR VE SANAT HAYATINIZIN BAŞLANGIÇ NOKTASI NERESİDİR?
Şeyhmus Çiçek:
İlkokulda iken öğretmenimiz bize bahar mevsimini konu alan bir şiir yazmamızı istedi. Her öğrenci bir şiir yazmaya çalıştı. Ben de üç dört  kıtalık bir şiir yazdım. Öğretmenim benim şiirimi beğendi. Ankara’ya göndereceğini söyledi, akıbeti ne oldu bilmiyorum. Sonra gençlik yıllarımda güfte ve beste üzerine biraz uğraştım. 1989 yılında ağabeyimin memur olmasıyla ailenin ekonomik yükü sırtıma bindi, bir müddet edebiyattan uzak kaldım, sonra bir dostumuzun bana hediye ettiği bir şiir kitabıyla kendi kendime “sen de yapabilirsin, niye yapmıyorsun” sorusunu sordum. Başlangıç noktası bekli de bu soruydu.

KÜLTÜR VE SANAT HAYATINIZIN DÖNÜM NOKTASI SİZCE NERESİDİR?
Şeyhmus Çiçek:

İlk kitabımdaki şiirleri yazarken ne bir şair tanıyordum, ne doğru dürüst şiir kitabı okumuştum, ne de şiirin kurallarını biliyordum, sadece bu kitap sayesinde bunların tümüne ulaştım. Bundan önceki dönemde ben, şiir yazıyordum ama bundan sonra şiir beni yaz  demeye başladı ve şiirlerimin kalitesi değişti, sanırım dönüm noktası da burasıdır.

ESERLERİNİZ HAKKIDA BİZLERE KISACA BİLGİ VERİR MİSİNİZ?
Şeyhmus Çiçek:
2002 yılında “Yasak”, 2009 yılında “Ağlamanın Ardında” adlı şiir kitaplarım çıktı.  Çıngı dergisinin hemen hemen  her sayısında ve bazı dergi ve antolojilerde şiirlerim yayımlandı.

ALDIĞINIZ ÖDÜLLER NELERDİR HANGİ KURUMLARA ÜYELİKLERİNİZ VARDIR?
Şeyhmus Çiçek:
Berceste dergisinin yaptığı “Münacat” konulu şiir yarışmasında üçüncülük ödülü aldım.
İLESAM. Yazarlar birliği ve KAYSADER (Kayseri şairler yazarlar ve sanatçılar derneği) üyesiyim.

EDEBİYAT HAYATINDA DERGİNİN VE GAZETENİN DEĞERLENDİRİR MİSİN?
Halkımız çok az kitap okuduğu için dergi ve gazete de yayımlanan bir yazı veya şiir daha çok dikkat çektiğine inanıyorum.

KAYSERİ DE KÜLTÜR VE SANAT ETKİNLİKLERİNİ DEĞERLENDİRİR MİSİNİZ?
Ben sadece şiir etkinliklerini değerlendire bilirim, şiir dışındakileri hakkıyla değerlendireceğime inanmıyorum. Hem Kayseri’de hem başka şehirlerde birçok şiir etkinliğine katıldım. Örneğin bir ay önce Kırşehir Aşık Paşa Şiir Şöleninde idim. Salon tıklım tıklım doluydu. Vali, Belediye Başkanı, Emniyet Müdürü herkes ordaydı. Şairler alfabetik sıraya göre değil kura ile sahneye çıkıyorlardı. Tam dört saat süren programın en son çıkan şairi ben idim ve hala salon tıklım tıklımdı, protokol dağılmamış, seyirci can kulağıyla dinliyordu. Valilik, belediye ve kültür derneklerini beraber yaptığı böyle etkinliklerin Kayseri’de de yapılmasını canı gönülden istiyorum.  

Şeyhmus Çiçek’in şiirlerinden birkaçını size takdim ediyoruz:

Yarış

Şehirlerde katlar yarışıyor
Hipodromda atlar
Aslında bahtlar yarışıyor
Koltuklar tahtlar

Gelir giderile yarışıyor
Huzur keder ile
Aslında hayır şer ile yarışıyor
Doğa beşer ile

Hep zekâlılar uzandı
Hızla kupaya
Ama şanslılar kazandı
Herkes ya bir lüfer ya bir sazandı
Vurdu oltaya
Kendi katilini kurtuluş sandı

Sana da geçmiş olsun efendi
Göğüslediğin
Varış ipi değil kefendi
Gördüğün kalabalık defindi
Veda ettiğin
Hayat yarışıydı tükendi

Şeyhmus Çiçek



Ağlamak

Ben ağlamaya yatkınım
Gülmek bana ters gibi
Eğlence sıkar beni
Çelikten kafes gibi

Düğünlerin gürültüsü
Kafamı patlatıyor
Bir derde ortak olmak
Doya doya ağlamak
Beni rahatlatıyor

Ben ağlamaya yatkınım
Sanki her kahkahada bir kusur vardır
Gözyaşıma tutkunum
Her damlasında bir huzur vardır

Kadehlerin tokuşması
Beynimde bir ur gibi
Gülmek beni yakan yaz güneşi
Ağlamak yağmur gibi

Ben ağlamaya yatkınım
Başkalarına alem
Benim için elemdir
Beni en çok mest eden
Gözlerimdeki nemdir
Yas çekmek cennet bana
Dans etmek cehennemdir

Hep ahları paylaştım
Ohlardan uzak durdum
Suçlu bir hakim gibi
Kendime soru sordum
Kolayına kaçmadım
Kendime zoru sordum

Ben ağlamaya yatkınım
Mutluluğun izahını
Mizahta bulamadım
En büyük hatıram
Şahit olduğum dram
Sabah oldu ağladım
Akşam oldu ağladım
Ağlamak benim adım

Şeyhmus Çiçek


Nokta
Adını söylemeye cesaretim yok da
Ben sana nokta nokta diyorum

Sen yüreğimdeki yas dilimdeki yasaksın
Boğazıma düğümlenen ağlamaksın
Daima seni yutkunurum
Yutkunurum ki gözyaşlarım içime aksın

Adını söylemeye cesaretim yok da
Ben sana nokta nokta diyorum

Ey yoluma kurulan tuzak
Cennetimin yasak meyvesi
Seninle sürgünlerde buluşsak
bir bayram arefesi

Şeyhmus ÇİÇEK

Yorumlar